YANG SEMENTARA

Sekadar Berkongsi Apa Yang Ada

Assalaamualaikum dan salam sejhatera.... Syukur pada ilahi...Masih dikurniakan kehidupan agar sempat bertaubat atas kezaliman yang dilakukan di dunia ini. Dalam bulan lepas ada dua pemergian saudara ku dan rakan ku. Yang sepupuku sempat aku ikut dar awal sehingga aku sendiri mengangkat arwah ke dalam liang lahad.

Pengalaman pertama ku dalam melihat jenazah terkujur kaku. Ini jenazah yang ketiga aku melihat secara live.
Selama ni duk cakap pasal mati. Tetapi setelah hari-hari yang ku lalui selepas masuk kedalam liang lahad memberi impak besar dalam kehidupan aku. Alhamdulillah, Allah masih meberi peluang kepada ku untuk berfikir mengenai kematian yang pasti bagi setiap makhluk bernyawa.

Disini ingin aku kongsi apakah persoalan yang selalu timbul dalam fikiran aku:
Sudah bersediakah aku untuk menghadapi kematian?

Tapi bersedia atau tidak kematian itu pasti pada yang hidup. Aku tak ada tempat lain untuk berharap melainkan Allah dan Saiyidina Rasulullah S.A.W yang dicintai.....Alhamdulillah aku salah seorang dari umat saiyidina Rasulullah S.A.W yang mendapat nikmat Islam. Kalo tidak apa pun aku tak tahu. Syukran ya Habibullah..

0 comments:

Post a Comment

Yang Sudi